Dusseldorp

Thea Brinkhuis (WerkgeversServicepunt Achterhoek) overhandigt het ambassadeurschap van de “Unieke Achterhoekers aan het werk!” campagne aan Hans Martijn Ostendorp

Voetbal staat centraal bij De Graafschap, maar De Graafschap is meer dan voetbal alleen. De Doetinchemse club geldt als werkgever van de spelers, maar uiteraard ook van het personeel. Daaronder bevinden zich tientallen medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt. Ze zijn er trots op om voor De Graafschap te mogen werken.

De Graafschap is stevig verankerd in de Achterhoekse samenleving en wil zich sociaal maatschappelijk inzetten voor de streek. “De Achterhoek sterker maken voor iedereen, dat is onze ambitie”, vertelt de bevlogen algemeen directeur Hans Martijn Ostendorp. Daarom werken we ook nauw samen met WerkgeversServicepunt Achterhoek en instellingen als Elver, Estinea en Laborijn. Werknemers met een beperking krijgen zo de mogelijkheid via detachering, dagbesteding of een contract werkervaring op te doen. Een goed voorbeeld is de medewerker die verantwoordelijk is voor de grasmat op De Vijverberg en die in zijn rol groeide. Ostendorp: “We bieden ruimte aan het ontwikkelen van talenten. Daar maken we echt werk van, omdat we het belangrijk vinden en dus niet uit marketing oogpunt.”

De Graafschap ging al eerder dit jaar een samenwerking aan met WerkgeversServicepunt Achterhoek (WSPA). Het doel van het partnerschap werd destijds duidelijk uitgesproken. “Een duurzaam, sociaal en sterk Achterhoek. Iedereen verdient een kans om mee te doen.” Om in voetbaltermen te spreken: niemand mag buitenspel staan. “We leveren graag een bijdrage aan een inclusieve samenleving”, aldus Ostendorp. “Door jong, oud, mensen met of zonder een beperking bij de club te betrekken. Wij doen dat oprecht en vanuit het hart.” Mede daarom werd De Graafschap onlangs in het zonnetje gezet in het kader van de campagne ‘Unieke Achterhoekers aan het werk’. De algemeen directeur mag zich voortaan ambassadeur van de campagne noemen. Inmiddels loopt de teller al aardig op naar zo’n 150 ambassadeurs in het hele gebied. “De lat ligt hoog. We hebben de ambitie om te groeien naar duizend werkgevers, dat zou uniek zijn in Nederland”, verklaarde Thea Brinkhuis, manager WSPA tijdens de uitreiking van het bordje en de bloemen aan de club uit Doetinchem. De Graafschap heeft een groot netwerk en kan een belangrijke rol spelen bij het bereiken van het doel door sponsoren en businessclubleden enthousiast te maken voor een inclusieve samenleving. Zodat steeds meer werkgevers zich verbinden aan de campagne ‘Unieke Achterhoekers aan het werk’. “Dat zou een goede zaak zijn. Daar steek ik graag mijn energie in”, besluit Hans Martijn Ostendorp.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het WerkgeversServicepunt Achterhoek, tel. 088 3650400.