Dusseldorp

Fotobijschrift: Met van links naar rechts: Directeur Mark van Embden van One Stop Mobile,
Thea Brinkhuis (manager WerkgeversServicepunt Achterhoek), Karen Gerrits
(accountmanager WerkgeversServicepunt Achterhoek) en Paulien Migchelbrink office manager van One
Stop Mobile.

In 2001 ging One Stop Mobile als kleine handelsonderneming vanuit het ouderlijk huis van startend ondernemer Mark van Embden van start. In eerste instantie gebeurde dat op bescheiden schaal. De verkochte producten werden aanvankelijk nog door zijn moeder op de post gedaan. Maar het bedrijf in Varsseveld groeide snel en hard. Inmiddels bestaat het team uit 28 werknemers. Twee medewerkers zijn gedetacheerd via Laborijn. “We staan open voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt”, vertelt office manager Paulien Migchelbrink. “Ze vinden hier passend werk, voelen zich op hun plek en functioneren prima.”

One Stop Mobile levert vanuit een groot bedrijfspand in Varsseveld een breed assortiment accessoires voor smartphones en tablets. Het gaat om bekende merken en twee eigen merken: Mobiparts en Casetastic. De onderneming is vooral business tot business actief en bedient dus vooral retail, etailkanalen en zakelijke dealers. Dat gebeurt met totaaloplossingen via een online shop met datakoppelingen voor kassa of webwinkel. One Stop Mobile biedt comfort, gemak, plezier én rendement voor de afnemers. Het bedrijf hecht waarde aan maatschappelijk verantwoord ondernemen. Vandaar ook dat het enkele jaren geleden het gesprek aanging met Laborijn. “Ze kwamen met een goed verhaal”, weet Mark zich nog te herinneren. “Daar kan niemand op tegen zijn. Het maakte ons enthousiast.” One Stop Mobile bleek een geschikte onderneming voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Er kan passend werk worden geboden. “Je loopt als bedrijf geen risico, dat is wel goed om te weten. Ik denk dat niet alle werkgevers zich dat bewust zijn. Ze kunnen altijd bij ons terecht voor meer informatie. Dat kan drempelverlagend werken.” Het bedrijf in Varsseveld heeft positieve ervaringen opgedaan. Twee medewerkers zijn al enige tijd gedetacheerd via Laborijn. “Ze hebben hun draai helemaal gevonden”, merkt Paulien op. “En ze voelen zich echt onderdeel van het team, ze horen er gewoon bij.” De inspanningen van One Stop Mobile om inclusie te bevorderen werden onlangs beloond. Thea Brinkhuis, manager WerkgeversServicepunt Achterhoek (WSPA) en Karen Gerrits, accountmanager van het WerkgeversServicepunt Achterhoek overhandigden het bordje die hoort bij de campagne ‘Unieke Achterhoekers aan het werk!’ en een bos bloemen aan Mark van Embden en Paulien Migchelbrink. “Voor elkaar zorgen, daar draait het om. Het is mooi om te zien hoe jullie er hier mee omgaan. Dat vervult ons met trots en plezier.”

 

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het WerkgeversServicepunt Achterhoek, tel. 088 3650400.