Eric van Putten van Home Instead Thuisservice Achterhoek toont het bordje dat hoort bij het ambassadeurschap van Unieke Achterhoekers aan het werk.
Op 11 maart kregen zij het ambassadeurschap uitgereikt.

Home Instead Thuisservices Achterhoek: ‘Laat mensen niet aan de kant staan’

Mensen met een grotere afstand tot de arbeidsmarkt zijn bij Home Instead Thuisservice Achterhoek van harte welkom. “Ze verdienen een kans op een baan”, zegt Eric van Putten van de organisatie. Zo zijn bij Home Instead Thuisservice Achterhoek al meerdere medewerkers aan werk geholpen. “Iedereen telt mee, we mogen mensen niet aan de kant laten staan.”

Hulp en zorg in de eigen vertrouwde woonomgeving. Home Instead Thuisservice Achterhoek biedt zorg en ondersteuning voor mensen die dat nodig hebben. De betrokken organisatie zorgt er zo voor dat klanten langer thuis kunnen blijven wonen en dat ze de leuke dingen kunnen blijven doen. Senioren of mensen die ondersteuning nodig hebben, willen het liefst zo lang mogelijk thuis blijven wonen. Home Instead Thuisservice helpt daarbij. Dat kan vanuit een indicatie (WMO, WLZ, ZVW) of op particuliere basis voor minimaal één tot 24 uur per dag. “Wat kunnen we voor mensen met een zorgvraag en speciale wensen en behoeften betekenen? Veel is het antwoord. Het begint met échte aandacht.” Klanten en hun naasten waarderen de persoonlijke aanpak van Home Instead Thuisservice Achterhoek. Het gaat om liefdevolle zorg bij de mensen thuis, waarbij welzijn en welbevinden altijd centraal staan. Daar wordt de tijd voor genomen. “Het gaat om hulp maar ook om dingen ondernemen waar ze echt blij van worden. En juist daarin maakt Home Instead het verschil. Kwaliteit van leven, daar is het om te doen.”

Home Instead Thuisservice is een snelgroeiende organisatie met inmiddels 42 vestigingen door het hele land. Het team in de Achterhoek maakt gebruik van zo’n 60 CAREGivers. Daaronder ook enkele medewerkers die elders buiten de boot zijn vallen. “Ze zijn prima inzetbaar, zo is onze ervaring”, merkt Eric van Putten op. “Onze klanten vormen een dwarsdoorsnede van de maatschappij, dat mag ook voor onze medewerkers gelden. Ze moeten het vermogen hebben om aan te sluiten bij de wensen van een specifieke klant. Die koppeling is maatwerk.” Van Putten steekt graag energie in medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt. “Omdat het werkt, mensen bloeien op als ze meedoen en meetellen. Ik hoop dat meer werkgevers dat inzien en hun verantwoordelijkheid nemen, want het kan veel opleveren.”

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het WerkgeversServicepunt Achterhoek, tel. 088 3650400.