Karen Gerrits, Nathalie Braam en Marije Kouwenberg bij het pand van Sunday Copacking in ’s-Heerenberg.

Sunday Copacking laat medewerkers talenten benutten

Sunday Copacking heeft voor iedere verpakkingsvraag een oplossing. Daarbij wordt veel gebruik gemaakt van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Het bedrijf met vestigingen in ’s-Heerenberg en Lobith laat medewerkers talenten benutten. Dat geeft een win-win situatie voor mens en organisatie.


Sunday Copacking staat te boek als een professionele copacker. Voor het in-, om- en verpakken zijn klanten er aan het juiste adres. Het bedrijf heeft veel kennis van zaken, is flexibel en betrouwbaar. De werkzaamheden worden uitgevoerd door regulier personeel en medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt. Die laatste groep wordt soms gedetacheerd via Laborijn en soms gaat het om mensen met een doelgroep indicatie die worden aangeleverd via het bestand van WerkgeversServicepunt Achterhoek (WSPA). Aangezien er veel mensen zo aan werk worden geholpen is er sprake van een hoge mate van inclusiviteit op de werkvloer. “Iedereen verdient een kans, dat is onze drijfveer. We zijn heel blij met deze werknemers”, vertelt Nathalie Braam van Sunday Copacking. “Zonder hen hebben we een groot probleem. We kunnen goed personeel namelijk goed gebruiken.” Nathalie roemt de inzet van de groep medewerkers. “Ze hebben veelal een groot plichtsbesef, zijn loyaal, secuur en erg gemotiveerd. Iedereen heeft zijn eigen kwaliteiten, we zetten ze in waar ze goed tot hun recht komen en bij werkzaamheden waar ze gelukkig van worden. Dat alles in hun eigen tempo. Daarmee bieden we maatwerk.” Een vast aanspreekpunt op de werkvloer, een jobcoach en accountmanager Karen Gerrits zorgen voor de begeleiding. “We doen er alles aan om het te laten slagen en geven niet snel op”, weet Nathalie. De werkzaamheden zijn divers, dat betekent dat er regelmatig nieuwe uitdagingen worden geboden. “Het ontdekken van nieuwe talenten hoort daarbij. We zoeken grenzen op om het voor iedereen zo leuk mogelijk te maken. Lukt dat niet, dan is het geen verplichting.”

Marije Kouwenberg van WerkgeversServicepunt Achterhoek noemt Sunday Copacking een uitstekend voorbeeld van een inclusieve ambassadeur van de campagne ‘Unieke Achterhoekers aan het werk’. “Het bedrijf is sociaal en staat open om mensen mee te laten doen. Daarnaast kijken ze verder door het vaak ongeziene talent naar boven te halen. Het is mooi dat ze nu hun kennis met andere werkgevers willen delen, ter inspiratie van collega bedrijven.”